10 zasad udanej wysyłki kreatywnej

1. Estetyka

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Nieestetycznie wykonana przesyłka może nastawić odbiorcę negatywnie od samego początku. 

2. Jakość wykonania

Musimy pamiętać, że jakość wykonania świadczy o firmie i jakości wykonania jej produktów.

3. Kreatywność

Aby zapaść w pamięć osobie obdarowanej, wysyłka powinna zaskoczyć – w pozytywny sposób.

4. Zawartość

Wyselekcjonowane produkty przez klienta powinny być spójne, a ewentualny upominek lub kilka upominków stanowić jedność z resztą wysyłki.

5. Użyteczność upominku

Upominek ładny lecz nie użyteczny nie będzie wartością dodaną. Upominek, z którego obdarowana osoba będzie korzystać, przypomina o marce i utrwala ją w podświadomości.

6. Branding

Jak umieścić logo? Nie nachalnie. Na opakowaniu może być duże i mocno widoczne, lecz na upominku skromne aby nie zniechęcało do jego używania.

7. Komunikacja i personalizacja

Każdy lubi być docenionym. Zwracanie się bezpośrednio – po imieniu, nazwisku, tytule – do osoby obdarowanej, zbliży ją do marki. Informacja zawarte na komplimentce, czy w liście powinny być zwięzłe, a gdy chcemy przekazać więcej informacji, zróbmy to w zabawny lub zagadkowy sposób rozbijając treść na kilka elementów.

8. Stabilizacja produktów w przesyłce

Starajmy się produkty i upominki umieszczać w opakowaniach tak, aby nie przemieszczały się podczas transportu i nie uszkadzały się nawzajem.

9. Ochrona przesyłki przed kurierem

Niestety nie ma idealnej firmy kurierskiej. W każdej firmie są kurierzy szanujący paczki i nie szanujący. Przy przesyłkach lokalnych warto nawiązać współpracę z miejscowym kurierem z którym ma się kontakt bezpośredni. Przy przesyłkach krajowych i międzynarodowych musimy pamiętać o odpowiednim kartonie. Dopasowanym, lub dodatkowo wypełniony wypełniaczami uniemożliwiającymi ruch naszej przesyłki w kartonie.

10. Prawidłowe monitorowanie przesyłki

Ważne aby mieć prawidłowe i aktualne dane adresata. Numer telefonu, aby przesyłka do nas nie wróciła a kurier miał możliwość umówienia dostawy.